Neuromarketing – jak wiedza o mózgu pomaga sprzedawać skuteczniej?
W tym artykule dowiesz się jak neuronauka zwiększa efektywność działań marketingowych i pomaga skuteczniej docierać do klientów.
Pierre Chandon, profesor francuskiej uczelni INSEAD – jednej z największych szkół zarządzania i biznesu na świecie, wraz z zespołem naukowców przeprowadził w 2017 roku badanie. Sprawdzał w nim wpływ napojów energetycznych na brawurowe zachowania ludzi.
Podzielił 154 mieszkańców Paryża (heteroseksualnych mężczyzn) na trzy grupy i zaserwował im koktajl – mieszankę wódki, soku owocowego i red bulla. Różnica była tylko jedna:
w pierwszej grupie nazwano go „koktajlem z wódką”,
w drugiej „koktajlem owocowym”,
a w trzeciej – „red bullem z wódką”.
Następnie sprawdzał, jak wpłynął on na zachowanie badanych.
Czy Red Bull dodał im skrzydeł?
Zwykle w wypadku niskich cen widzimy precyzyjne wartości, a w wypadku cen wyższych wartości częściej są zaokrąglone.
Wolisz zapłacić 480 tysięcy złotych czy 481 880 złotych za 50-metrowe mieszkanie we Wrocławiu?
Okazuje się, że większość ludzi preferuje drugą kwotę. Zastosowanie precyzyjnych wartości sprawia, że klienci postrzegają wysokie ceny jako niższe i bardziej przemyślane. W tym wypadku ceny z mniejszą ilością zer na końcu są bardziej skuteczne.
Neuromarketing wskazuje, kiedy cena 160 zł będzie skuteczniejsza niż 159 zł. Pokazuje jak prezentować ofertę cenową, żeby zwiększać wartość koszyka zakupowego klientów oraz jak zmniejszać ból płacenia. Odsłania tajemnice cen promocyjnych i akcji wspierających sprzedaż. Pomaga podejmować decyzje cenowe w oparciu o mierzalne badania naukowe i rynkowe.
Neuromarketing pomaga tworzyć materiały wizualne, które sprzedają
W 2019 roku neuronaukowiec Anjan Chatterjee w swoich badaniach odkrył, że piękno nie tylko aktywuje w naszych mózgach układ nagrody, ale widząc np. piękne twarze fizycznie się do nich zbliżamy. Piękno aktywuje części mózgu odpowiedzialne za motorykę.
Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje.
Neuronauka obala ten mit. Owszem duża część odbioru rzeczywistości zależy od naszych osobistych doświadczeń, jednak są pewne bardzo silnie ugruntowane uniwersalne zasady, które marki mogą stosować, żeby odbiór klientów był pozytywny.
Neuromarkeitng wskazuje, jak zwiększać perswazyjność prezentacji sprzedażowych
Osoby, które negocjując cenę samochodu w jednym eksperymencie siedziały na twardych, drewnianych krzesłach, oferowały o 28% niższe wartości, niż te siedzące w miękkich, wygodnych fotelach.
Wiesz, że czerwone tabletki przeciwbólowe działają silniej niż niebieskie pomimo takiego samego składu chemicznego? Wpływ na to mają skojarzenia wywoływane przez kolory na poziomie nieświadomym.
W ostatnich latach przeprowadzono mnóstwo eksperymentów i badań pokazujących jak ważna jest rola kontekstu w budowaniu marki. Każdy widoczny sygnał towarzyszący marce lub produktowi koryguje nasze decyzje i jego postrzeganą wartość. Może być również tak silny, że zmienia nasze realne doświadczenie produktu.
Warto znać mechanizmy sterujące tymi skojarzeniami!
Neuromarketing pomaga zwiększać konwersję stron internetowych i działań w internecie
Portal HubSpot podczas jednego ze swoich testów A/B odkrył, że czerwony przycisk CTA na stronie internetowej zwiększa konwersję o 21% w porównaniu do analogicznego przycisku zielonego. Prosty zabieg niewymagający budżetu potrafi przynieść duży wzrost efektywności działań!
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują jak pogłębiona wiedza o ludzkim zachowaniu oraz działaniu zmysłów pomaga podejmować lepsze decyzje w biznesie.
Neuromarketing tłumaczy jak zdobywać uwagę klientów
Twarze, w szczególności te niemowląt, działają na nas podprogowo. Są tak bardzo angażujące dla naszego mózgu, że ich widok przyciąga wzrok i jednocześnie blokuje wszystkie inne komunikaty. Niepożądana sytuacja w promowaniu marki, prawda?
W przykładzie powyżej prosty zabieg przekierowania twarzy i postawy małego modela sprawił, że odbiorcy reklamy zaczęli zwracać uwagę nie tylko na rozczulające dziecko, ale też na markę (na zdjęciach czerwone plamy obrazują gorące punkty koncentracji wzroku badanych osób w obydwu sytuacjach).
Twarze i niemowlaki to nie jedyne klucze do uwagi klientów. Łowcami uwagi są także potrzeby, które wynikają z pierwotnych instynktów ludzi. Neuromarketing tłumaczy jak wpisać najgłębsze motywacje w obietnicę marki, jak dzięki temu lepiej służyć klientom oraz zwiększać wartość marki.
Neuromarketing wskazuje jak zmniejszać bariery zakupu marki
Podpowiada, co zrobić, by klient mógł jak najłatwiej dostrzec, dotknąć, spróbować, kupić czy dowiedzieć się, jak działa nasza marka.
Badania pokazują, że widząc 15 osób w kolejce do 5 kas częściej zrezygnujemy z zakupów, niż w sytuacji, gdy przy każdej będą 3 osoby. Szybka odpowiedź na zapytanie ofertowe klienta sprawi, że znacząco zwiększają się szanse na pozyskanie projektu.
Każdy produkt, każda usługa są inne, więc sposobów usuwania barier może być wiele. Warto się nad nimi pochylić, gdyż znacząco zwiększają sprzedaż. Neuromarketing daje nam wiedzę i narzędzia, żeby dostrzegać bariery i skutecznie je eliminować.
Neuromarketing podpowiada jak zdefiniować strategię cenową odpowiednią dla danej marki czy kategorii produktowej
Zwykle w wypadku niskich cen widzimy precyzyjne wartości, a w wypadku cen wyższych wartości częściej są zaokrąglone.
Wolisz zapłacić 480 tysięcy złotych czy 481 880 złotych za 50-metrowe mieszkanie we Wrocławiu?
Okazuje się, że większość ludzi preferuje drugą kwotę. Zastosowanie precyzyjnych wartości sprawia, że klienci postrzegają wysokie ceny jako niższe i bardziej przemyślane. W tym wypadku ceny z mniejszą ilością zer na końcu są bardziej skuteczne.
Neuromarketing wskazuje, kiedy cena 160 zł będzie skuteczniejsza niż 159 zł. Pokazuje jak prezentować ofertę cenową, żeby zwiększać wartość koszyka zakupowego klientów oraz jak zmniejszać ból płacenia. Odsłania tajemnice cen promocyjnych i akcji wspierających sprzedaż. Pomaga podejmować decyzje cenowe w oparciu o mierzalne badania naukowe i rynkowe.
Neuromarketing pomaga tworzyć materiały wizualne, które sprzedają
W 2019 roku neuronaukowiec Anjan Chatterjee w swoich badaniach odkrył, że piękno nie tylko aktywuje w naszych mózgach układ nagrody, ale widząc np. piękne twarze fizycznie się do nich zbliżamy. Piękno aktywuje części mózgu odpowiedzialne za motorykę.
Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje.
Neuronauka obala ten mit. Owszem duża część odbioru rzeczywistości zależy od naszych osobistych doświadczeń, jednak są pewne bardzo silnie ugruntowane uniwersalne zasady, które marki mogą stosować, żeby odbiór klientów był pozytywny.
Neuromarkeitng wskazuje, jak zwiększać perswazyjność prezentacji sprzedażowych
Osoby, które negocjując cenę samochodu w jednym eksperymencie siedziały na twardych, drewnianych krzesłach, oferowały o 28% niższe wartości, niż te siedzące w miękkich, wygodnych fotelach.
Wiesz, że czerwone tabletki przeciwbólowe działają silniej niż niebieskie pomimo takiego samego składu chemicznego? Wpływ na to mają skojarzenia wywoływane przez kolory na poziomie nieświadomym.
W ostatnich latach przeprowadzono mnóstwo eksperymentów i badań pokazujących jak ważna jest rola kontekstu w budowaniu marki. Każdy widoczny sygnał towarzyszący marce lub produktowi koryguje nasze decyzje i jego postrzeganą wartość. Może być również tak silny, że zmienia nasze realne doświadczenie produktu.
Warto znać mechanizmy sterujące tymi skojarzeniami!
Neuromarketing pomaga zwiększać konwersję stron internetowych i działań w internecie
Portal HubSpot podczas jednego ze swoich testów A/B odkrył, że czerwony przycisk CTA na stronie internetowej zwiększa konwersję o 21% w porównaniu do analogicznego przycisku zielonego. Prosty zabieg niewymagający budżetu potrafi przynieść duży wzrost efektywności działań!
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują jak pogłębiona wiedza o ludzkim zachowaniu oraz działaniu zmysłów pomaga podejmować lepsze decyzje w biznesie.
Na nasze decyzje wpływa wiele czynników, których nie jesteśmy świadomi.
Sprawiają, że działamy i podejmujemy decyzje w określony sposób.
To co nas łączy to mózg, który u każdego z nas funkcjonuje w podobny sposób. Jeśli chcesz skutecznie kreować marki i lepiej odczytywać potrzeby konsumentów, zrozumienie jak działa ludzki umysł jest pierwszym krokiem. Pomaga w tym neuromarketing.
Czym jest neuromarketing?
Wbrew obiegowej opinii neuromarketing nie ogranicza się do wykorzystania drogich technologii w badaniach konsumenckich. Łączy w sobie wiedzę naukową dotyczącą mózgu, psychologię, ekonomię behawioralną i przekłada ją na praktykę biznesową.
Istotą neuromarketingu jest zrozumienie jak myślą klienci, jak podejmują decyzje i co na nich wpływa.
Niezależnie od tego co sprzedajesz, jest duże prawdopodobieństwo, że działasz w mocno konkurencyjnym środowisku. Zrozumienie mechanizmów rządzących wyborami Twoich klientów może być źródłem Twojej przewagi.
Neuromarketing podpowie Ci jak tworzyć marki, które zapadają w pamięć i skłaniają do zakupu.
Dlaczego neuromarketing powinien stać się integralną częścią Twojej strategii?
Ludzki umysł jest w stanie przetworzyć niezliczone ilości informacji. Jednak w pełni świadomi możemy być tylko ich ułamka.
W 2011 roku neuroekonomista Gregory Berns zaprosił grupę 25 nastolatków na badania funkcjonalnym rezonansem magnetycznym. Puszczał im utwory, których nie słyszeli wcześniej i badał reakcję układu nagrody w ich mózgach. Następnie poprosił ich o ocenę, który z prezentowanych utworów najmocniej chwycił ich za serce, a zebrane dane porównał z rzeczywistymi wynikami popularności utworów w Stanach Zjednoczonych.
Wyniki były przełomowe. To nie deklaracje badanych nastolatków, ale uśredniona siła reakcji układu nagrody w ich mózgach była silnie skorelowana z rzeczywistą popularnością utworów.
Chcesz stworzyć skuteczny biznes, który przetrwa próbę czasu?
Wykorzystuj wiedzę sprawdzoną przez neuronaukowców. Sięgaj do psychologii behawioralnej, żeby nauczyć się docierać do klientów.
Żeby to zrobić, nie potrzebujesz wydawać dużego budżetu na badania mózgów Twoich klientów. Zwiększenie wiedzy na temat najbardziej fundamentalnych praw działania człowieka, przybliży Cię do tego celu.
Jak neuromarketing pomaga budować silne marki?
Neuromarketing tłumaczy jak zdobywać uwagę klientów
Twarze, w szczególności te niemowląt, działają na nas podprogowo. Są tak bardzo angażujące dla naszego mózgu, że ich widok przyciąga wzrok i jednocześnie blokuje wszystkie inne komunikaty. Niepożądana sytuacja w promowaniu marki, prawda?
W przykładzie powyżej prosty zabieg przekierowania twarzy i postawy małego modela sprawił, że odbiorcy reklamy zaczęli zwracać uwagę nie tylko na rozczulające dziecko, ale też na markę (na zdjęciach czerwone plamy obrazują gorące punkty koncentracji wzroku badanych osób w obydwu sytuacjach).
Twarze i niemowlaki to nie jedyne klucze do uwagi klientów. Łowcami uwagi są także potrzeby, które wynikają z pierwotnych instynktów ludzi. Neuromarketing tłumaczy jak wpisać najgłębsze motywacje w obietnicę marki, jak dzięki temu lepiej służyć klientom oraz zwiększać wartość marki.
Neuromarketing wskazuje jak zmniejszać bariery zakupu marki
Podpowiada, co zrobić, by klient mógł jak najłatwiej dostrzec, dotknąć, spróbować, kupić czy dowiedzieć się, jak działa nasza marka.
Badania pokazują, że widząc 15 osób w kolejce do 5 kas częściej zrezygnujemy z zakupów, niż w sytuacji, gdy przy każdej będą 3 osoby. Szybka odpowiedź na zapytanie ofertowe klienta sprawi, że znacząco zwiększają się szanse na pozyskanie projektu.
Każdy produkt, każda usługa są inne, więc sposobów usuwania barier może być wiele. Warto się nad nimi pochylić, gdyż znacząco zwiększają sprzedaż. Neuromarketing daje nam wiedzę i narzędzia, żeby dostrzegać bariery i skutecznie je eliminować.
Neuromarketing podpowiada jak zdefiniować strategię cenową odpowiednią dla danej marki czy kategorii produktowej
Zwykle w wypadku niskich cen widzimy precyzyjne wartości, a w wypadku cen wyższych wartości częściej są zaokrąglone.
Wolisz zapłacić 480 tysięcy złotych czy 481 880 złotych za 50-metrowe mieszkanie we Wrocławiu?
Okazuje się, że większość ludzi preferuje drugą kwotę. Zastosowanie precyzyjnych wartości sprawia, że klienci postrzegają wysokie ceny jako niższe i bardziej przemyślane. W tym wypadku ceny z mniejszą ilością zer na końcu są bardziej skuteczne.
Neuromarketing wskazuje, kiedy cena 160 zł będzie skuteczniejsza niż 159 zł. Pokazuje jak prezentować ofertę cenową, żeby zwiększać wartość koszyka zakupowego klientów oraz jak zmniejszać ból płacenia. Odsłania tajemnice cen promocyjnych i akcji wspierających sprzedaż. Pomaga podejmować decyzje cenowe w oparciu o mierzalne badania naukowe i rynkowe.
Neuromarketing pomaga tworzyć materiały wizualne, które sprzedają
W 2019 roku neuronaukowiec Anjan Chatterjee w swoich badaniach odkrył, że piękno nie tylko aktywuje w naszych mózgach układ nagrody, ale widząc np. piękne twarze fizycznie się do nich zbliżamy. Piękno aktywuje części mózgu odpowiedzialne za motorykę.
Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje.
Neuronauka obala ten mit. Owszem duża część odbioru rzeczywistości zależy od naszych osobistych doświadczeń, jednak są pewne bardzo silnie ugruntowane uniwersalne zasady, które marki mogą stosować, żeby odbiór klientów był pozytywny.
Neuromarkeitng wskazuje, jak zwiększać perswazyjność prezentacji sprzedażowych
Osoby, które negocjując cenę samochodu w jednym eksperymencie siedziały na twardych, drewnianych krzesłach, oferowały o 28% niższe wartości, niż te siedzące w miękkich, wygodnych fotelach.
Wiesz, że czerwone tabletki przeciwbólowe działają silniej niż niebieskie pomimo takiego samego składu chemicznego? Wpływ na to mają skojarzenia wywoływane przez kolory na poziomie nieświadomym.
W ostatnich latach przeprowadzono mnóstwo eksperymentów i badań pokazujących jak ważna jest rola kontekstu w budowaniu marki. Każdy widoczny sygnał towarzyszący marce lub produktowi koryguje nasze decyzje i jego postrzeganą wartość. Może być również tak silny, że zmienia nasze realne doświadczenie produktu.
Warto znać mechanizmy sterujące tymi skojarzeniami!
Neuromarketing pomaga zwiększać konwersję stron internetowych i działań w internecie
Portal HubSpot podczas jednego ze swoich testów A/B odkrył, że czerwony przycisk CTA na stronie internetowej zwiększa konwersję o 21% w porównaniu do analogicznego przycisku zielonego. Prosty zabieg niewymagający budżetu potrafi przynieść duży wzrost efektywności działań!
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują jak pogłębiona wiedza o ludzkim zachowaniu oraz działaniu zmysłów pomaga podejmować lepsze decyzje w biznesie.
Treści tworzone przez markę Red Bull wywołują podziw. Przekładają się na wyraziste skojarzenia, jakie wywołuje marka, ale też realnie zmieniają zachowanie ludzi. Przypomnij sobie Felixa Baumgartnera w projekcie Red Bull Stratos, gdy wykonał skok ze spadochronem z wysokości 39 km, albo Andrzeja Bargiela, który z wierzchołka K2 zjechał na nartach. To wydarzenia, które elektryzują!
Na nasze decyzje wpływa wiele czynników, których nie jesteśmy świadomi.
Sprawiają, że działamy i podejmujemy decyzje w określony sposób.
To co nas łączy to mózg, który u każdego z nas funkcjonuje w podobny sposób. Jeśli chcesz skutecznie kreować marki i lepiej odczytywać potrzeby konsumentów, zrozumienie jak działa ludzki umysł jest pierwszym krokiem. Pomaga w tym neuromarketing.
Czym jest neuromarketing?
Wbrew obiegowej opinii neuromarketing nie ogranicza się do wykorzystania drogich technologii w badaniach konsumenckich. Łączy w sobie wiedzę naukową dotyczącą mózgu, psychologię, ekonomię behawioralną i przekłada ją na praktykę biznesową.
Istotą neuromarketingu jest zrozumienie jak myślą klienci, jak podejmują decyzje i co na nich wpływa.
Niezależnie od tego co sprzedajesz, jest duże prawdopodobieństwo, że działasz w mocno konkurencyjnym środowisku. Zrozumienie mechanizmów rządzących wyborami Twoich klientów może być źródłem Twojej przewagi.
Neuromarketing podpowie Ci jak tworzyć marki, które zapadają w pamięć i skłaniają do zakupu.
Dlaczego neuromarketing powinien stać się integralną częścią Twojej strategii?
Ludzki umysł jest w stanie przetworzyć niezliczone ilości informacji. Jednak w pełni świadomi możemy być tylko ich ułamka.
W 2011 roku neuroekonomista Gregory Berns zaprosił grupę 25 nastolatków na badania funkcjonalnym rezonansem magnetycznym. Puszczał im utwory, których nie słyszeli wcześniej i badał reakcję układu nagrody w ich mózgach. Następnie poprosił ich o ocenę, który z prezentowanych utworów najmocniej chwycił ich za serce, a zebrane dane porównał z rzeczywistymi wynikami popularności utworów w Stanach Zjednoczonych.
Wyniki były przełomowe. To nie deklaracje badanych nastolatków, ale uśredniona siła reakcji układu nagrody w ich mózgach była silnie skorelowana z rzeczywistą popularnością utworów.
Chcesz stworzyć skuteczny biznes, który przetrwa próbę czasu?
Wykorzystuj wiedzę sprawdzoną przez neuronaukowców. Sięgaj do psychologii behawioralnej, żeby nauczyć się docierać do klientów.
Żeby to zrobić, nie potrzebujesz wydawać dużego budżetu na badania mózgów Twoich klientów. Zwiększenie wiedzy na temat najbardziej fundamentalnych praw działania człowieka, przybliży Cię do tego celu.
Jak neuromarketing pomaga budować silne marki?
Neuromarketing tłumaczy jak zdobywać uwagę klientów
Twarze, w szczególności te niemowląt, działają na nas podprogowo. Są tak bardzo angażujące dla naszego mózgu, że ich widok przyciąga wzrok i jednocześnie blokuje wszystkie inne komunikaty. Niepożądana sytuacja w promowaniu marki, prawda?
W przykładzie powyżej prosty zabieg przekierowania twarzy i postawy małego modela sprawił, że odbiorcy reklamy zaczęli zwracać uwagę nie tylko na rozczulające dziecko, ale też na markę (na zdjęciach czerwone plamy obrazują gorące punkty koncentracji wzroku badanych osób w obydwu sytuacjach).
Twarze i niemowlaki to nie jedyne klucze do uwagi klientów. Łowcami uwagi są także potrzeby, które wynikają z pierwotnych instynktów ludzi. Neuromarketing tłumaczy jak wpisać najgłębsze motywacje w obietnicę marki, jak dzięki temu lepiej służyć klientom oraz zwiększać wartość marki.
Neuromarketing wskazuje jak zmniejszać bariery zakupu marki
Podpowiada, co zrobić, by klient mógł jak najłatwiej dostrzec, dotknąć, spróbować, kupić czy dowiedzieć się, jak działa nasza marka.
Badania pokazują, że widząc 15 osób w kolejce do 5 kas częściej zrezygnujemy z zakupów, niż w sytuacji, gdy przy każdej będą 3 osoby. Szybka odpowiedź na zapytanie ofertowe klienta sprawi, że znacząco zwiększają się szanse na pozyskanie projektu.
Każdy produkt, każda usługa są inne, więc sposobów usuwania barier może być wiele. Warto się nad nimi pochylić, gdyż znacząco zwiększają sprzedaż. Neuromarketing daje nam wiedzę i narzędzia, żeby dostrzegać bariery i skutecznie je eliminować.
Neuromarketing podpowiada jak zdefiniować strategię cenową odpowiednią dla danej marki czy kategorii produktowej
Zwykle w wypadku niskich cen widzimy precyzyjne wartości, a w wypadku cen wyższych wartości częściej są zaokrąglone.
Wolisz zapłacić 480 tysięcy złotych czy 481 880 złotych za 50-metrowe mieszkanie we Wrocławiu?
Okazuje się, że większość ludzi preferuje drugą kwotę. Zastosowanie precyzyjnych wartości sprawia, że klienci postrzegają wysokie ceny jako niższe i bardziej przemyślane. W tym wypadku ceny z mniejszą ilością zer na końcu są bardziej skuteczne.
Neuromarketing wskazuje, kiedy cena 160 zł będzie skuteczniejsza niż 159 zł. Pokazuje jak prezentować ofertę cenową, żeby zwiększać wartość koszyka zakupowego klientów oraz jak zmniejszać ból płacenia. Odsłania tajemnice cen promocyjnych i akcji wspierających sprzedaż. Pomaga podejmować decyzje cenowe w oparciu o mierzalne badania naukowe i rynkowe.
Neuromarketing pomaga tworzyć materiały wizualne, które sprzedają
W 2019 roku neuronaukowiec Anjan Chatterjee w swoich badaniach odkrył, że piękno nie tylko aktywuje w naszych mózgach układ nagrody, ale widząc np. piękne twarze fizycznie się do nich zbliżamy. Piękno aktywuje części mózgu odpowiedzialne za motorykę.
Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje.
Neuronauka obala ten mit. Owszem duża część odbioru rzeczywistości zależy od naszych osobistych doświadczeń, jednak są pewne bardzo silnie ugruntowane uniwersalne zasady, które marki mogą stosować, żeby odbiór klientów był pozytywny.
Neuromarkeitng wskazuje, jak zwiększać perswazyjność prezentacji sprzedażowych
Osoby, które negocjując cenę samochodu w jednym eksperymencie siedziały na twardych, drewnianych krzesłach, oferowały o 28% niższe wartości, niż te siedzące w miękkich, wygodnych fotelach.
Wiesz, że czerwone tabletki przeciwbólowe działają silniej niż niebieskie pomimo takiego samego składu chemicznego? Wpływ na to mają skojarzenia wywoływane przez kolory na poziomie nieświadomym.
W ostatnich latach przeprowadzono mnóstwo eksperymentów i badań pokazujących jak ważna jest rola kontekstu w budowaniu marki. Każdy widoczny sygnał towarzyszący marce lub produktowi koryguje nasze decyzje i jego postrzeganą wartość. Może być również tak silny, że zmienia nasze realne doświadczenie produktu.
Warto znać mechanizmy sterujące tymi skojarzeniami!
Neuromarketing pomaga zwiększać konwersję stron internetowych i działań w internecie
Portal HubSpot podczas jednego ze swoich testów A/B odkrył, że czerwony przycisk CTA na stronie internetowej zwiększa konwersję o 21% w porównaniu do analogicznego przycisku zielonego. Prosty zabieg niewymagający budżetu potrafi przynieść duży wzrost efektywności działań!
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują jak pogłębiona wiedza o ludzkim zachowaniu oraz działaniu zmysłów pomaga podejmować lepsze decyzje w biznesie.
Treści tworzone przez markę Red Bull wywołują podziw. Przekładają się na wyraziste skojarzenia, jakie wywołuje marka, ale też realnie zmieniają zachowanie ludzi. Przypomnij sobie Felixa Baumgartnera w projekcie Red Bull Stratos, gdy wykonał skok ze spadochronem z wysokości 39 km, albo Andrzeja Bargiela, który z wierzchołka K2 zjechał na nartach. To wydarzenia, które elektryzują!
Na nasze decyzje wpływa wiele czynników, których nie jesteśmy świadomi.
Sprawiają, że działamy i podejmujemy decyzje w określony sposób.
To co nas łączy to mózg, który u każdego z nas funkcjonuje w podobny sposób. Jeśli chcesz skutecznie kreować marki i lepiej odczytywać potrzeby konsumentów, zrozumienie jak działa ludzki umysł jest pierwszym krokiem. Pomaga w tym neuromarketing.
Czym jest neuromarketing?
Wbrew obiegowej opinii neuromarketing nie ogranicza się do wykorzystania drogich technologii w badaniach konsumenckich. Łączy w sobie wiedzę naukową dotyczącą mózgu, psychologię, ekonomię behawioralną i przekłada ją na praktykę biznesową.
Istotą neuromarketingu jest zrozumienie jak myślą klienci, jak podejmują decyzje i co na nich wpływa.
Niezależnie od tego co sprzedajesz, jest duże prawdopodobieństwo, że działasz w mocno konkurencyjnym środowisku. Zrozumienie mechanizmów rządzących wyborami Twoich klientów może być źródłem Twojej przewagi.
Neuromarketing podpowie Ci jak tworzyć marki, które zapadają w pamięć i skłaniają do zakupu.
Dlaczego neuromarketing powinien stać się integralną częścią Twojej strategii?
Ludzki umysł jest w stanie przetworzyć niezliczone ilości informacji. Jednak w pełni świadomi możemy być tylko ich ułamka.
W 2011 roku neuroekonomista Gregory Berns zaprosił grupę 25 nastolatków na badania funkcjonalnym rezonansem magnetycznym. Puszczał im utwory, których nie słyszeli wcześniej i badał reakcję układu nagrody w ich mózgach. Następnie poprosił ich o ocenę, który z prezentowanych utworów najmocniej chwycił ich za serce, a zebrane dane porównał z rzeczywistymi wynikami popularności utworów w Stanach Zjednoczonych.
Wyniki były przełomowe. To nie deklaracje badanych nastolatków, ale uśredniona siła reakcji układu nagrody w ich mózgach była silnie skorelowana z rzeczywistą popularnością utworów.
Chcesz stworzyć skuteczny biznes, który przetrwa próbę czasu?
Wykorzystuj wiedzę sprawdzoną przez neuronaukowców. Sięgaj do psychologii behawioralnej, żeby nauczyć się docierać do klientów.
Żeby to zrobić, nie potrzebujesz wydawać dużego budżetu na badania mózgów Twoich klientów. Zwiększenie wiedzy na temat najbardziej fundamentalnych praw działania człowieka, przybliży Cię do tego celu.
Jak neuromarketing pomaga budować silne marki?
Neuromarketing tłumaczy jak zdobywać uwagę klientów
Twarze, w szczególności te niemowląt, działają na nas podprogowo. Są tak bardzo angażujące dla naszego mózgu, że ich widok przyciąga wzrok i jednocześnie blokuje wszystkie inne komunikaty. Niepożądana sytuacja w promowaniu marki, prawda?
W przykładzie powyżej prosty zabieg przekierowania twarzy i postawy małego modela sprawił, że odbiorcy reklamy zaczęli zwracać uwagę nie tylko na rozczulające dziecko, ale też na markę (na zdjęciach czerwone plamy obrazują gorące punkty koncentracji wzroku badanych osób w obydwu sytuacjach).
Twarze i niemowlaki to nie jedyne klucze do uwagi klientów. Łowcami uwagi są także potrzeby, które wynikają z pierwotnych instynktów ludzi. Neuromarketing tłumaczy jak wpisać najgłębsze motywacje w obietnicę marki, jak dzięki temu lepiej służyć klientom oraz zwiększać wartość marki.
Neuromarketing wskazuje jak zmniejszać bariery zakupu marki
Podpowiada, co zrobić, by klient mógł jak najłatwiej dostrzec, dotknąć, spróbować, kupić czy dowiedzieć się, jak działa nasza marka.
Badania pokazują, że widząc 15 osób w kolejce do 5 kas częściej zrezygnujemy z zakupów, niż w sytuacji, gdy przy każdej będą 3 osoby. Szybka odpowiedź na zapytanie ofertowe klienta sprawi, że znacząco zwiększają się szanse na pozyskanie projektu.
Każdy produkt, każda usługa są inne, więc sposobów usuwania barier może być wiele. Warto się nad nimi pochylić, gdyż znacząco zwiększają sprzedaż. Neuromarketing daje nam wiedzę i narzędzia, żeby dostrzegać bariery i skutecznie je eliminować.
Neuromarketing podpowiada jak zdefiniować strategię cenową odpowiednią dla danej marki czy kategorii produktowej
Zwykle w wypadku niskich cen widzimy precyzyjne wartości, a w wypadku cen wyższych wartości częściej są zaokrąglone.
Wolisz zapłacić 480 tysięcy złotych czy 481 880 złotych za 50-metrowe mieszkanie we Wrocławiu?
Okazuje się, że większość ludzi preferuje drugą kwotę. Zastosowanie precyzyjnych wartości sprawia, że klienci postrzegają wysokie ceny jako niższe i bardziej przemyślane. W tym wypadku ceny z mniejszą ilością zer na końcu są bardziej skuteczne.
Neuromarketing wskazuje, kiedy cena 160 zł będzie skuteczniejsza niż 159 zł. Pokazuje jak prezentować ofertę cenową, żeby zwiększać wartość koszyka zakupowego klientów oraz jak zmniejszać ból płacenia. Odsłania tajemnice cen promocyjnych i akcji wspierających sprzedaż. Pomaga podejmować decyzje cenowe w oparciu o mierzalne badania naukowe i rynkowe.
Neuromarketing pomaga tworzyć materiały wizualne, które sprzedają
W 2019 roku neuronaukowiec Anjan Chatterjee w swoich badaniach odkrył, że piękno nie tylko aktywuje w naszych mózgach układ nagrody, ale widząc np. piękne twarze fizycznie się do nich zbliżamy. Piękno aktywuje części mózgu odpowiedzialne za motorykę.
Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje.
Neuronauka obala ten mit. Owszem duża część odbioru rzeczywistości zależy od naszych osobistych doświadczeń, jednak są pewne bardzo silnie ugruntowane uniwersalne zasady, które marki mogą stosować, żeby odbiór klientów był pozytywny.
Neuromarkeitng wskazuje, jak zwiększać perswazyjność prezentacji sprzedażowych
Osoby, które negocjując cenę samochodu w jednym eksperymencie siedziały na twardych, drewnianych krzesłach, oferowały o 28% niższe wartości, niż te siedzące w miękkich, wygodnych fotelach.
Wiesz, że czerwone tabletki przeciwbólowe działają silniej niż niebieskie pomimo takiego samego składu chemicznego? Wpływ na to mają skojarzenia wywoływane przez kolory na poziomie nieświadomym.
W ostatnich latach przeprowadzono mnóstwo eksperymentów i badań pokazujących jak ważna jest rola kontekstu w budowaniu marki. Każdy widoczny sygnał towarzyszący marce lub produktowi koryguje nasze decyzje i jego postrzeganą wartość. Może być również tak silny, że zmienia nasze realne doświadczenie produktu.
Warto znać mechanizmy sterujące tymi skojarzeniami!
Neuromarketing pomaga zwiększać konwersję stron internetowych i działań w internecie
Portal HubSpot podczas jednego ze swoich testów A/B odkrył, że czerwony przycisk CTA na stronie internetowej zwiększa konwersję o 21% w porównaniu do analogicznego przycisku zielonego. Prosty zabieg niewymagający budżetu potrafi przynieść duży wzrost efektywności działań!
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują jak pogłębiona wiedza o ludzkim zachowaniu oraz działaniu zmysłów pomaga podejmować lepsze decyzje w biznesie.
jawnym, związanym z bezpośrednim, świadomym doświadczaniem produktu (w tym wypadku słodkim, dziwnym w smaku napojem wymieszanym z mocnym alkoholem),
niejawnym – przez siłę sieci skojarzeń związanych z marką.
Dopiero ich połączenie tworzy w naszym mózgu pełne doświadczenie.
Treści tworzone przez markę Red Bull wywołują podziw. Przekładają się na wyraziste skojarzenia, jakie wywołuje marka, ale też realnie zmieniają zachowanie ludzi. Przypomnij sobie Felixa Baumgartnera w projekcie Red Bull Stratos, gdy wykonał skok ze spadochronem z wysokości 39 km, albo Andrzeja Bargiela, który z wierzchołka K2 zjechał na nartach. To wydarzenia, które elektryzują!
Na nasze decyzje wpływa wiele czynników, których nie jesteśmy świadomi.
Sprawiają, że działamy i podejmujemy decyzje w określony sposób.
To co nas łączy to mózg, który u każdego z nas funkcjonuje w podobny sposób. Jeśli chcesz skutecznie kreować marki i lepiej odczytywać potrzeby konsumentów, zrozumienie jak działa ludzki umysł jest pierwszym krokiem. Pomaga w tym neuromarketing.
Czym jest neuromarketing?
Wbrew obiegowej opinii neuromarketing nie ogranicza się do wykorzystania drogich technologii w badaniach konsumenckich. Łączy w sobie wiedzę naukową dotyczącą mózgu, psychologię, ekonomię behawioralną i przekłada ją na praktykę biznesową.
Istotą neuromarketingu jest zrozumienie jak myślą klienci, jak podejmują decyzje i co na nich wpływa.
Niezależnie od tego co sprzedajesz, jest duże prawdopodobieństwo, że działasz w mocno konkurencyjnym środowisku. Zrozumienie mechanizmów rządzących wyborami Twoich klientów może być źródłem Twojej przewagi.
Neuromarketing podpowie Ci jak tworzyć marki, które zapadają w pamięć i skłaniają do zakupu.
Dlaczego neuromarketing powinien stać się integralną częścią Twojej strategii?
Ludzki umysł jest w stanie przetworzyć niezliczone ilości informacji. Jednak w pełni świadomi możemy być tylko ich ułamka.
W 2011 roku neuroekonomista Gregory Berns zaprosił grupę 25 nastolatków na badania funkcjonalnym rezonansem magnetycznym. Puszczał im utwory, których nie słyszeli wcześniej i badał reakcję układu nagrody w ich mózgach. Następnie poprosił ich o ocenę, który z prezentowanych utworów najmocniej chwycił ich za serce, a zebrane dane porównał z rzeczywistymi wynikami popularności utworów w Stanach Zjednoczonych.
Wyniki były przełomowe. To nie deklaracje badanych nastolatków, ale uśredniona siła reakcji układu nagrody w ich mózgach była silnie skorelowana z rzeczywistą popularnością utworów.
Chcesz stworzyć skuteczny biznes, który przetrwa próbę czasu?
Wykorzystuj wiedzę sprawdzoną przez neuronaukowców. Sięgaj do psychologii behawioralnej, żeby nauczyć się docierać do klientów.
Żeby to zrobić, nie potrzebujesz wydawać dużego budżetu na badania mózgów Twoich klientów. Zwiększenie wiedzy na temat najbardziej fundamentalnych praw działania człowieka, przybliży Cię do tego celu.
Jak neuromarketing pomaga budować silne marki?
Neuromarketing tłumaczy jak zdobywać uwagę klientów
Twarze, w szczególności te niemowląt, działają na nas podprogowo. Są tak bardzo angażujące dla naszego mózgu, że ich widok przyciąga wzrok i jednocześnie blokuje wszystkie inne komunikaty. Niepożądana sytuacja w promowaniu marki, prawda?
W przykładzie powyżej prosty zabieg przekierowania twarzy i postawy małego modela sprawił, że odbiorcy reklamy zaczęli zwracać uwagę nie tylko na rozczulające dziecko, ale też na markę (na zdjęciach czerwone plamy obrazują gorące punkty koncentracji wzroku badanych osób w obydwu sytuacjach).
Twarze i niemowlaki to nie jedyne klucze do uwagi klientów. Łowcami uwagi są także potrzeby, które wynikają z pierwotnych instynktów ludzi. Neuromarketing tłumaczy jak wpisać najgłębsze motywacje w obietnicę marki, jak dzięki temu lepiej służyć klientom oraz zwiększać wartość marki.
Neuromarketing wskazuje jak zmniejszać bariery zakupu marki
Podpowiada, co zrobić, by klient mógł jak najłatwiej dostrzec, dotknąć, spróbować, kupić czy dowiedzieć się, jak działa nasza marka.
Badania pokazują, że widząc 15 osób w kolejce do 5 kas częściej zrezygnujemy z zakupów, niż w sytuacji, gdy przy każdej będą 3 osoby. Szybka odpowiedź na zapytanie ofertowe klienta sprawi, że znacząco zwiększają się szanse na pozyskanie projektu.
Każdy produkt, każda usługa są inne, więc sposobów usuwania barier może być wiele. Warto się nad nimi pochylić, gdyż znacząco zwiększają sprzedaż. Neuromarketing daje nam wiedzę i narzędzia, żeby dostrzegać bariery i skutecznie je eliminować.
Neuromarketing podpowiada jak zdefiniować strategię cenową odpowiednią dla danej marki czy kategorii produktowej
Zwykle w wypadku niskich cen widzimy precyzyjne wartości, a w wypadku cen wyższych wartości częściej są zaokrąglone.
Wolisz zapłacić 480 tysięcy złotych czy 481 880 złotych za 50-metrowe mieszkanie we Wrocławiu?
Okazuje się, że większość ludzi preferuje drugą kwotę. Zastosowanie precyzyjnych wartości sprawia, że klienci postrzegają wysokie ceny jako niższe i bardziej przemyślane. W tym wypadku ceny z mniejszą ilością zer na końcu są bardziej skuteczne.
Neuromarketing wskazuje, kiedy cena 160 zł będzie skuteczniejsza niż 159 zł. Pokazuje jak prezentować ofertę cenową, żeby zwiększać wartość koszyka zakupowego klientów oraz jak zmniejszać ból płacenia. Odsłania tajemnice cen promocyjnych i akcji wspierających sprzedaż. Pomaga podejmować decyzje cenowe w oparciu o mierzalne badania naukowe i rynkowe.
Neuromarketing pomaga tworzyć materiały wizualne, które sprzedają
W 2019 roku neuronaukowiec Anjan Chatterjee w swoich badaniach odkrył, że piękno nie tylko aktywuje w naszych mózgach układ nagrody, ale widząc np. piękne twarze fizycznie się do nich zbliżamy. Piękno aktywuje części mózgu odpowiedzialne za motorykę.
Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje.
Neuronauka obala ten mit. Owszem duża część odbioru rzeczywistości zależy od naszych osobistych doświadczeń, jednak są pewne bardzo silnie ugruntowane uniwersalne zasady, które marki mogą stosować, żeby odbiór klientów był pozytywny.
Neuromarkeitng wskazuje, jak zwiększać perswazyjność prezentacji sprzedażowych
Osoby, które negocjując cenę samochodu w jednym eksperymencie siedziały na twardych, drewnianych krzesłach, oferowały o 28% niższe wartości, niż te siedzące w miękkich, wygodnych fotelach.
Wiesz, że czerwone tabletki przeciwbólowe działają silniej niż niebieskie pomimo takiego samego składu chemicznego? Wpływ na to mają skojarzenia wywoływane przez kolory na poziomie nieświadomym.
W ostatnich latach przeprowadzono mnóstwo eksperymentów i badań pokazujących jak ważna jest rola kontekstu w budowaniu marki. Każdy widoczny sygnał towarzyszący marce lub produktowi koryguje nasze decyzje i jego postrzeganą wartość. Może być również tak silny, że zmienia nasze realne doświadczenie produktu.
Warto znać mechanizmy sterujące tymi skojarzeniami!
Neuromarketing pomaga zwiększać konwersję stron internetowych i działań w internecie
Portal HubSpot podczas jednego ze swoich testów A/B odkrył, że czerwony przycisk CTA na stronie internetowej zwiększa konwersję o 21% w porównaniu do analogicznego przycisku zielonego. Prosty zabieg niewymagający budżetu potrafi przynieść duży wzrost efektywności działań!
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują jak pogłębiona wiedza o ludzkim zachowaniu oraz działaniu zmysłów pomaga podejmować lepsze decyzje w biznesie.
Grupa mężczyzn, która piła „red bulla z wódką”, w porównaniu do innych mocniej czuła działanie alkoholu, wykazywała bardziej ryzykowne zachowania i była bardziej pewna siebie w stosunku do kobiet. Magia marki Red Bull zaczarowała uczestników badania.
Marki modelują zachowanie klientów.
Wpływają na nas na dwóch poziomach:
jawnym, związanym z bezpośrednim, świadomym doświadczaniem produktu (w tym wypadku słodkim, dziwnym w smaku napojem wymieszanym z mocnym alkoholem),
niejawnym – przez siłę sieci skojarzeń związanych z marką.
Dopiero ich połączenie tworzy w naszym mózgu pełne doświadczenie.
Treści tworzone przez markę Red Bull wywołują podziw. Przekładają się na wyraziste skojarzenia, jakie wywołuje marka, ale też realnie zmieniają zachowanie ludzi. Przypomnij sobie Felixa Baumgartnera w projekcie Red Bull Stratos, gdy wykonał skok ze spadochronem z wysokości 39 km, albo Andrzeja Bargiela, który z wierzchołka K2 zjechał na nartach. To wydarzenia, które elektryzują!
Na nasze decyzje wpływa wiele czynników, których nie jesteśmy świadomi.
Sprawiają, że działamy i podejmujemy decyzje w określony sposób.
To co nas łączy to mózg, który u każdego z nas funkcjonuje w podobny sposób. Jeśli chcesz skutecznie kreować marki i lepiej odczytywać potrzeby konsumentów, zrozumienie jak działa ludzki umysł jest pierwszym krokiem. Pomaga w tym neuromarketing.
Czym jest neuromarketing?
Wbrew obiegowej opinii neuromarketing nie ogranicza się do wykorzystania drogich technologii w badaniach konsumenckich. Łączy w sobie wiedzę naukową dotyczącą mózgu, psychologię, ekonomię behawioralną i przekłada ją na praktykę biznesową.
Istotą neuromarketingu jest zrozumienie jak myślą klienci, jak podejmują decyzje i co na nich wpływa.
Niezależnie od tego co sprzedajesz, jest duże prawdopodobieństwo, że działasz w mocno konkurencyjnym środowisku. Zrozumienie mechanizmów rządzących wyborami Twoich klientów może być źródłem Twojej przewagi.
Neuromarketing podpowie Ci jak tworzyć marki, które zapadają w pamięć i skłaniają do zakupu.
Dlaczego neuromarketing powinien stać się integralną częścią Twojej strategii?
Ludzki umysł jest w stanie przetworzyć niezliczone ilości informacji. Jednak w pełni świadomi możemy być tylko ich ułamka.
W 2011 roku neuroekonomista Gregory Berns zaprosił grupę 25 nastolatków na badania funkcjonalnym rezonansem magnetycznym. Puszczał im utwory, których nie słyszeli wcześniej i badał reakcję układu nagrody w ich mózgach. Następnie poprosił ich o ocenę, który z prezentowanych utworów najmocniej chwycił ich za serce, a zebrane dane porównał z rzeczywistymi wynikami popularności utworów w Stanach Zjednoczonych.
Wyniki były przełomowe. To nie deklaracje badanych nastolatków, ale uśredniona siła reakcji układu nagrody w ich mózgach była silnie skorelowana z rzeczywistą popularnością utworów.
Chcesz stworzyć skuteczny biznes, który przetrwa próbę czasu?
Wykorzystuj wiedzę sprawdzoną przez neuronaukowców. Sięgaj do psychologii behawioralnej, żeby nauczyć się docierać do klientów.
Żeby to zrobić, nie potrzebujesz wydawać dużego budżetu na badania mózgów Twoich klientów. Zwiększenie wiedzy na temat najbardziej fundamentalnych praw działania człowieka, przybliży Cię do tego celu.
Jak neuromarketing pomaga budować silne marki?
Neuromarketing tłumaczy jak zdobywać uwagę klientów
Twarze, w szczególności te niemowląt, działają na nas podprogowo. Są tak bardzo angażujące dla naszego mózgu, że ich widok przyciąga wzrok i jednocześnie blokuje wszystkie inne komunikaty. Niepożądana sytuacja w promowaniu marki, prawda?
W przykładzie powyżej prosty zabieg przekierowania twarzy i postawy małego modela sprawił, że odbiorcy reklamy zaczęli zwracać uwagę nie tylko na rozczulające dziecko, ale też na markę (na zdjęciach czerwone plamy obrazują gorące punkty koncentracji wzroku badanych osób w obydwu sytuacjach).
Twarze i niemowlaki to nie jedyne klucze do uwagi klientów. Łowcami uwagi są także potrzeby, które wynikają z pierwotnych instynktów ludzi. Neuromarketing tłumaczy jak wpisać najgłębsze motywacje w obietnicę marki, jak dzięki temu lepiej służyć klientom oraz zwiększać wartość marki.
Neuromarketing wskazuje jak zmniejszać bariery zakupu marki
Podpowiada, co zrobić, by klient mógł jak najłatwiej dostrzec, dotknąć, spróbować, kupić czy dowiedzieć się, jak działa nasza marka.
Badania pokazują, że widząc 15 osób w kolejce do 5 kas częściej zrezygnujemy z zakupów, niż w sytuacji, gdy przy każdej będą 3 osoby. Szybka odpowiedź na zapytanie ofertowe klienta sprawi, że znacząco zwiększają się szanse na pozyskanie projektu.
Każdy produkt, każda usługa są inne, więc sposobów usuwania barier może być wiele. Warto się nad nimi pochylić, gdyż znacząco zwiększają sprzedaż. Neuromarketing daje nam wiedzę i narzędzia, żeby dostrzegać bariery i skutecznie je eliminować.
Neuromarketing podpowiada jak zdefiniować strategię cenową odpowiednią dla danej marki czy kategorii produktowej
Zwykle w wypadku niskich cen widzimy precyzyjne wartości, a w wypadku cen wyższych wartości częściej są zaokrąglone.
Wolisz zapłacić 480 tysięcy złotych czy 481 880 złotych za 50-metrowe mieszkanie we Wrocławiu?
Okazuje się, że większość ludzi preferuje drugą kwotę. Zastosowanie precyzyjnych wartości sprawia, że klienci postrzegają wysokie ceny jako niższe i bardziej przemyślane. W tym wypadku ceny z mniejszą ilością zer na końcu są bardziej skuteczne.
Neuromarketing wskazuje, kiedy cena 160 zł będzie skuteczniejsza niż 159 zł. Pokazuje jak prezentować ofertę cenową, żeby zwiększać wartość koszyka zakupowego klientów oraz jak zmniejszać ból płacenia. Odsłania tajemnice cen promocyjnych i akcji wspierających sprzedaż. Pomaga podejmować decyzje cenowe w oparciu o mierzalne badania naukowe i rynkowe.
Neuromarketing pomaga tworzyć materiały wizualne, które sprzedają
W 2019 roku neuronaukowiec Anjan Chatterjee w swoich badaniach odkrył, że piękno nie tylko aktywuje w naszych mózgach układ nagrody, ale widząc np. piękne twarze fizycznie się do nich zbliżamy. Piękno aktywuje części mózgu odpowiedzialne za motorykę.
Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje.
Neuronauka obala ten mit. Owszem duża część odbioru rzeczywistości zależy od naszych osobistych doświadczeń, jednak są pewne bardzo silnie ugruntowane uniwersalne zasady, które marki mogą stosować, żeby odbiór klientów był pozytywny.
Neuromarkeitng wskazuje, jak zwiększać perswazyjność prezentacji sprzedażowych
Osoby, które negocjując cenę samochodu w jednym eksperymencie siedziały na twardych, drewnianych krzesłach, oferowały o 28% niższe wartości, niż te siedzące w miękkich, wygodnych fotelach.
Wiesz, że czerwone tabletki przeciwbólowe działają silniej niż niebieskie pomimo takiego samego składu chemicznego? Wpływ na to mają skojarzenia wywoływane przez kolory na poziomie nieświadomym.
W ostatnich latach przeprowadzono mnóstwo eksperymentów i badań pokazujących jak ważna jest rola kontekstu w budowaniu marki. Każdy widoczny sygnał towarzyszący marce lub produktowi koryguje nasze decyzje i jego postrzeganą wartość. Może być również tak silny, że zmienia nasze realne doświadczenie produktu.
Warto znać mechanizmy sterujące tymi skojarzeniami!
Neuromarketing pomaga zwiększać konwersję stron internetowych i działań w internecie
Portal HubSpot podczas jednego ze swoich testów A/B odkrył, że czerwony przycisk CTA na stronie internetowej zwiększa konwersję o 21% w porównaniu do analogicznego przycisku zielonego. Prosty zabieg niewymagający budżetu potrafi przynieść duży wzrost efektywności działań!
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują jak pogłębiona wiedza o ludzkim zachowaniu oraz działaniu zmysłów pomaga podejmować lepsze decyzje w biznesie.
Wyślę Ci darmowy rozdział mojej książki oraz będziesz dostawał powiadomienia o kolejnych ciekawych artykułach.
Ta witryna internetowa używa plików cookies. Przechodząc dalej akceptujesz używanie plików cookies oraz naszą politykę prywatności.OKPolityka prywatności
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.